BILDER OG REISEBREV FRA UBM 2005

Category : Hovedside

Nå er bildene fra UBM lagt ut på nettet. Disse finner du ved å klikke deg inn på hovedmenyen; ANNET og velge BILDEARKIV. Videre ligger reisebrev ført i penn av en av deltagerne fra SBC. FREDAG 11. MARS 2005 Heihei! Vi på juniorgruppen var på vei til UBM Sandefjord da jeg påtok meg den oppgaven å skrive dagbok for helgen…!Altså…: Vi tok flyet fra flesland kl.8 om morgenen fredag 11.mars! syv morgengretne badminton spillere + trenere stilte opp på flyplassen klart il å dra til Sandefjord og vinne medaljer!(hm…) Veronica og jeg kjøpte oss kaffe for å våkne og alle var like overrasket over at vi på 15 år liker kaffe…(hvem har sagt at vi gjør?) Vi ankom Gardemoen halv 9. Så var det strake veien til Sandefjord med leiebiler! Etter en pause, en fartsbot og mye synging fra Roger (som heldigvis synger fint!) var vi framme. Vi kom fram til hallen ca kl. halv 12 hvor Kenneth måtte ut på banen og spille nesten med en gang. Nestemann ut var Jørgen. Han kjempet tappert men det endte dessverre med tap. I mellomtiden blei Tonje frastjålet 500 kr… Dårlig start på dagen i hallen! Så var det Veronica utpå. Hun begynte bra, men resten fikk jeg ikke sett for da var det min tur. Kampen min begynt sånn passe, men det tok seg opp igjen og jeg vant! Bra plaster på såret for de stjålne pengene 🙂 Veronica som hadde vunnet var i himmelen! De neste timene spilte vi mange kamper til sammen. Jeg vant min mot en mindre god motstander, mens resten av de som hadde spilt tapte sine… Kl. 6 hadde vi bare to kamper igjen og vi var ganske trøtte. Men dette gikk fort over i overtrøtthet. I hvert fall hos Veronica og meg! I løpet av en time hadde vi sunget høyt (og falskt), og hvorfor Tim og Jørgen var så flau over oss, det skjønte vi ikke helt… 😉 Overtrøttheten gjorde seg videre utslag i at vi skaffet oss nye venner fra Mehamn og at vi deltok i en susende snøball krig! Endelig skulle jeg spille min siste kamp for dagen, men det endte dessverre med tap. Heldigvis var jeg allerede videre etter mine to første gevinster. Til slutt var det bare Kristian sin siste kamp igjen, så var det til hotellet, en dusj, idol og gode senger 🙂 Kristian tapte, og måtte dømme en kamp, men etter det drog vi til hotellet. Bra jobbet alle sammen 🙂 Først spiste vi kvelds så gikk vi opp og såg idol og dusjet. Resten av kvelder gikk med til en elendig film på tv Norge og en desidert bedre film på tv 3! Vi sovnet vel alle i ca 1 tiden. Alle slitne etter en lang dag. LØRDAG 12. MARS 2005 Lørdag morgen blei vi vekket av Kristian i 8 tiden! Et kvarter seinere skulle vi møtes til frokost! Vi kledde på oss og gikk ned til frokost, så drog vi til hallen. Kl 9 var det innmarsj og nasjonalsangen før spillingen begynte. Jeg som var videre skulle spille første kamp, men i mellom tiden fant vi ut at Veronica var videre òg,(grattis) og da skulle hun spille først… Imens gikk Roger på sin etterlengtede trening og Johnny blei igjen og coachet oss. Veronica tapte sin kamp, men fikk i hvert fall noen poeng i motsetning til meg som tapte min kamp 11- 2, 11- 0. Men, men! Da vi var ferdig var det noen timer til vi skulle spille igjen så vi spurte om Roger kunne kjøpe kortstokk til oss på vei hjem, men det fant han ikke… Så istedenfor blei det spørrekonkurranse om musikk. Roger kunne alt og vi kunne ingenting…!(hm… bombe?) I mellom tiden spilte Jørgen double med en fra…? Det ble iallefall 3 sett! spennende kamp, men til slutt tapte de dessverre. Så var det meg og Kristian i mix. Der tapte vi skuffende, for jeg mente vi kunne vunne;) Men frykten for at Roger skulle være skuffet forsvant fort når det viste seg at han ikke har fulgt med på kampen… Han har bare tatt bilder av oss! Jaja! Like greitt… Veronica og Marius var ferdig med sin kamp rett etter, men de hadde tapt… Men det var kjempebra spilt! Uheldigvis hadde en av smashene til Marius gått rett i fingeren til Veronica, og da tenker jeg ikke på fjærballen… Hun syntes ikke det var så gale i begynnelsen, men da den begynte å vokse kraftig og nærmet seg fargen blå, fant vi ut at vi burde sjekke det ut litt! Veronica sin fing blei sjekket og det blei anbefalt at hun drog på legevakten… Marius hadde SÅ dårlig samvittighet, og tilbød Veronica 2 sjokolader som trøst! hehe… Han blir nok mobbet en stund frammover nå! Stemplet som ”voldelig”;) Så, til Veronicas stoore ergrelse måtte jeg opp å avlyse double kampen vår, så var det rett til legen! Vi fikk bekreftelse på at byen er liten da vi måtte til en annen by for å ta røntgen! Så vi kjørte til Larvik hvor Veronica tok røntgen og etter mye fram og tilbake fant de ut at hun ikke hadde bristet fingen! Vi var ikke helt trygg på dette, og når de ikke engang gav henne støttebandasje blei vi litt skeptiske, men vi tenkte nå at de visste best! Mens vi likevel var i Larvik tok vi oss en tur bortom bøkeskogen! Imponerende syn med 150m høye og særdeles brede trær – de stod som linjaler tett i tett! Så nå har vi sett den òg! Så drog vi til hotellet! Der gjorde vi oss klar til banketten som startet om 2 timer… Kl. kvart på 8 (?) Drog alle sammen med buss til det stedet banketten skulle holdes! Der fikk vi velkomst drink og tale til oss fra Roger som var veldig stolt over oss!(Imens latet Veronica som om hun ikke kjente oss;)) Etter det spiste vi og hørte på taler og det blei delt ut priser! Mens vi satt der fant Roger på to nye uttrykk! SUPERCOLT og ANTISUPERCOLT! Jah! Målet var å spre dette til alle andre sånn at det blei et vanlig uttrykk!! Vi prøver fortsatt;) Etter utdeling av stipend drog vi hjem igjen… Bussturen hjem var fylt av Kristian og Roger sine etterligninger av trøndere, nordlendinger og stavangerfolk! Endelig er alle overbevist om at Sotra er morsomst! ( Og galest ) Da vi kom til hotellet gjorde vi ikke så mye. Var med folk fra forskjellige steder. Ca kl. 12 fulgte vi de fra Mehamn hjem. Vi var overbevist om at vi gikk gjennom hele Sandefjord sentrum på den turen, og det var ikke særlig varmt!! Når vi endelig kom hjem til det varme gode hotellet, var det en hel gjeng og innpå vårt rom hvor vi såg Big Brother… Så tragisk at det er morsomt! ca kl 2 gikk alle til sitt og vi sovnet! SØNDAG 13.03.05 Søndag fikk vi sove lenge endelig! Vi jentene våknet kl. halv 11 tror jeg, mens de andre allerede var stått opp… så pakket vi og spiste frokost. Kl. 12 var vi ute av hotellet så drog vi te hallen igjen for å se finalene! Etter en veldig spennende herre double u15, sa vi hadet til folk og startet på veien til Oslo! Da vi var kommet til Oslo parkerte vi i et parkeringshus og gikk på Peppes. Godt med mat! Etter det gikk vi litt rundt i Oslo, selv om det var steinkaldt! Ca. kl 7 gikk vi tilbake til bilen, og kjørte mot Gardemoen. Da vi kom fram til flyplassen såg vi at flyet vårt var forsinket pga snøstorm hjemme…! Så, vi fant oss en god plass, og fikk endelig vi oss en kortstokk! Imens begynte meg og Veronica å snakke nordlandsk og østlandsk! Sånn snakket vi hele tiden de neste fire timene (Roger joinet meg på østlandsken) til flyet vårt gikk kl. 22.40! Men selv om vi var kommet innpå flyet kjørte det ikke før nesten en time seinere! Men endelig da klokken nærmet seg 12 tok vi av! Resten av flyturen gikk med på diskusjon av religion og tro (++) og hvordan vi drakk brus! Ca Kl.1 var vi framme på Flesland. Roger var mindre tilfreds med at han hadde hatt bilen på tre dagers utendørsparkering under snøværet, men fant heldigvis ut en racket kan brukes til mer enn badminton, dog med trekket på! 🙂 Selv om vi var veldig utslitte og gla for å komme hjem, var vi alle enig om at det hadde vært en knalltur! Tusen takk for en kjempefin helg:) Skrevet av Tonje Sleire